POSTANOWIENIA OGÓLNE
Niniejsza polityka prywatności Strony Internetowej ma charakter informacyjny, co oznacza że nie jest ona źródłem obowiązków dla Usługobiorców Strony Internetowej. Polityka prywatności zawiera przede wszystkim zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych przez Administratora na Stronie Internetowej, w tym podstawy, cele i zakres przetwarzania danych osobowych oraz prawa osób, których dane dotyczą, a także informacje w zakresie stosowania na Stronie Internetowej plików cookies oraz narzędzi analitycznych.
Administratorem danych osobowych zbieranych za pośrednictwem Strony Internetowej jest MARCIN OLBRYCHT prowadzący działalność gospodarczą pod firmą MARCIN OLBRYCHT – OLMARK wpisany do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, posiadający: adres miejsca wykonywania działalności i adres do doręczeń: al. Warszawska 227B, 39-400 Tarnobrzeg, NIP 6312439074, REGON 180294909, BDO 000232281, adres poczty elektronicznej: sklep@wystroj-okien.pl – zwany dalej „Administratorem” i będący jednocześnie Właścicielem Strony Internetowej.
Dane osobowe na Stronie Internetowej przetwarzane są przez Administratora zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) – zwane dalej „RODO” lub „Rozporządzenie RODO”. Oficjalny tekst Rozporządzenia RODO: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A32016R0679
Korzystanie ze Strony Internetowej jest dobrowolne. Podobnie związane z tym podanie danych osobowych przez korzystającego ze Strony Internetowej Usługobiorcę jest dobrowolne, z zastrzeżeniem dwóch wyjątków: (1) zawieranie umów z Administratorem: niepodanie w przypadkach i w wymaganym – do zawarcia i wykonania Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej z Administratorem – zakresie skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Podanie danych osobowych jest w takim wypadku wymogiem umownym i jeżeli osoba, które dane dotyczą chce zawrzeć daną umowę z Administratorem, to jest zobowiązana do podania wymaganych danych. Każdorazowo zakres danych wymaganych do zawarcia umowy wskazany jest przez Administratora; (2) obowiązki ustawowe Administratora: podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym wynikającym z powszechnie obowiązujących przepisów prawa nakładających na Administratora obowiązek przetwarzania danych osobowych (np. przetwarzanie danych w celu prowadzenia ksiąg podatkowych lub rachunkowych) i brak ich podania uniemożliwi Administratorowi wykonanie tychże obowiązków.
Administrator dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których przetwarzane przez niego dane osobowe dotyczą, a w szczególności jest odpowiedzialny i zapewnia, że zbierane przez niego dane są: (1) przetwarzane zgodnie z prawem; (2) zbierane dla oznaczonych, zgodnych z prawem celów i niepoddawane dalszemu przetwarzaniu niezgodnemu z tymi celami; (3) merytorycznie poprawne i adekwatne w stosunku do celów, w jakich są przetwarzane; (4) przechowywane w postaci umożliwiającej identyfikację osób, których dotyczą, nie dłużej niż jest to niezbędne do osiągnięcia celu przetwarzania oraz (5) przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych.
Uwzględniając charakter, zakres, kontekst i cele przetwarzania oraz ryzyko naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie i wadze zagrożenia, Administrator wdraża odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby przetwarzanie odbywało się zgodnie z niniejszym rozporządzeniem i aby móc to wykazać. Środki te są w razie potrzeby poddawane przeglądom i uaktualniane. Administrator stosuje środki techniczne zapobiegające pozyskiwaniu i modyfikowaniu przez osoby nieuprawnione, danych osobowych przesyłanych drogą elektroniczną.
Wszelkie słowa, wyrażenia i akronimy występujące w niniejszej polityce prywatności i rozpoczynające się dużą literą (np. Strona Internetowa, Usługa Elektroniczna) należy rozumieć zgodnie z ich znaczeniem wynikającym z niniejszego dokumentu.
PODSTAWY PRZETWARZANIA DANYCH
Administrator uprawniony jest do przetwarzania danych osobowych w przypadkach, gdy – i w takim zakresie, w jakim – spełniony jest co najmniej jeden z poniższych warunków: (1) osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w jednym lub większej liczbie określonych celów; (2) przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy; (3) przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze; lub (4) przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora lub przez stronę trzecią, z wyjątkiem sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności gdy osoba, której dane dotyczą, jest dzieckiem.
Przetwarzanie danych osobowych przez Administratora wymaga każdorazowo zaistnienia co najmniej jednej z podstaw wskazanych powyżej. Konkretne podstawy przetwarzania danych osobowych Usługobiorców Strony Internetowej przez Administratora są wskazane w kolejnym punkcie polityki prywatności – w odniesieniu do danego celu przetwarzania danych osobowych przez Administratora.
CEL, PODSTAWA I OKRES PRZETWARZANIA DANYCH NA STRONIE INTERNETOWEJ
Każdorazowo cel, podstawa i okres oraz odbiorcy danych osobowych przetwarzanych przez Administratora wynika z działań podejmowanych przez danego usługobiorcę na Stronie Internetowej.
Administrator może przetwarzać dane osobowe na Stronie Internetowej w następujących celach, na następujących podstawach oraz przez następujący okres:
Cel przetwarzania danych | Podstawa prawna przetwarzania danych | Okres przechowywania danych |
---|---|---|
Wykonanie umowy (w tym umowy o świadczenie usługi elektronicznej) lub podjęcie działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem w/w umowy | Artykuł 6 ust. 1 lit. b) Rozporządzenia RODO (wykonanie umowy) – przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą, lub do podjęcia działań na żądanie osoby, której dane dotyczą, przed zawarciem umowy | Dane są przechowywane przez okres niezbędny do wykonania, rozwiązania lub wygaśnięcia w inny sposób zawartej umowy. |
Marketing bezpośredni | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na dbaniu o interesy i dobry wizerunek Administratora, jego Strony Internetowej oraz dążeniu do świadczenia usług i sprzedaży swoich produktów | Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności kodeksu cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata). Administrator nie może przetwarzać danych w celu marketingu bezpośredniego w przypadku wyrażenia skutecznego sprzeciwu w tym zakresie przez osobę, której dane dotyczą. |
Marketing | Artykuł 6 ust. 1 lit. a) Rozporządzenia RODO (zgoda) – osoba, której dane dotyczą wyraziła zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych przez Administratora | Dane przechowywane są do momentu wycofania zgody przez osobę, której dane dotyczą na dalsze przetwarzanie jej danych w tym celu. |
Ustalenie, dochodzenie lub obrona roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na ustaleniu, dochodzeniu lub obronie roszczeń jakie może podnosić Administrator lub jakie mogą być podnoszone wobec Administratora | Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń jakie mogą być podnoszone wobec Administratora (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń wobec Administratora wynosi sześć lat). |
Korzystanie ze Strony Internetowej i zapewnienie jej prawidłowego działania | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na prowadzeniu i utrzymaniu Strony Internetowej | Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności kodeksu cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata). |
Prowadzenie statystyk i analiza ruchu na Stronie Internetowej | Artykuł 6 ust. 1 lit. f) Rozporządzenia RODO (prawnie uzasadniony interes administratora) – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów Administratora – polegających na prowadzeniu statystyk i analizie ruchu na Stronie Internetowej celem poprawy funkcjonowania Strony Internetowej i zwiększenia zainteresowania usługami i produktami Administratora | Dane są przechowywane przez okres istnienia prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez Administratora, nie dłużej jednak niż przez okres przedawnienia roszczeń Administratora w stosunku do osoby, której dane dotyczą, z tytułu prowadzonej przez Administratora działalności gospodarczej. Okres przedawnienia określają przepisy prawa, w szczególności kodeksu cywilnego (podstawowy termin przedawnienia dla roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej wynosi trzy lata). |
ODBIORCY DANYCH NA STRONIE INTERNETOWEJ
Dla prawidłowego funkcjonowania Strony Internetowej konieczne jest korzystanie przez Administratora z usług podmiotów zewnętrznych (takich jak np. dostawca oprogramowania). Administrator korzysta wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, którzy zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, tak by przetwarzanie spełniało wymogi Rozporządzenia RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą.
Przekazanie danych przez Administratora nie następuje w każdym wypadku i nie do wszystkich wskazanych w polityce prywatności odbiorców lub kategorii odbiorców – Administrator przekazuje dane wyłącznie wtedy, gdy jest to niezbędne do realizacji danego celu przetwarzania danych osobowych i tylko w zakresie niezbędnym do jego zrealizowania.
Dane osobowe Usługobiorców Strony Internetowej mogą być przekazywane następującym odbiorcom lub kategoriom odbiorców:
- dostawcy usług zaopatrujący Administratora w rozwiązania techniczne, informatyczne oraz organizacyjne, umożliwiające Administratorowi prowadzenie działalności gospodarczej, w tym Strony Internetowej i świadczonych za jego pośrednictwem Usług Elektronicznych (w szczególności dostawcy oprogramowania komputerowego do prowadzenia Strony Internetowej, dostawcy poczty elektronicznej i hostingu oraz dostawcy oprogramowania do zarządzania firmą i udzielania pomocy technicznej Administratorowi) – Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu dostawcy działającemu na jego zlecenie jedynie w przypadku oraz w zakresie niezbędnym do zrealizowania danego celu przetwarzania danych zgodnego z niniejszą polityką prywatności.
- dostawcy umieszczonych na Stronie Internetowej z wtyczek społecznościowych, skryptów oraz innych podobnych narzędzi umożliwiających przeglądarce osoby odwiedzającej Stronę Internetową pobieranie treści od dostawców wspomnianych wtyczek (np. logowanie za pomocą danych logowania do serwisu społecznościowego) i przekazywanie w tym celu tym dostawcom danych osobowych osoby odwiedzającej, w tym również:
- Facebook Ireland Ltd. – Administrator korzysta na Stronie Internetowej z wtyczek społecznościowych serwisu Facebook (np. przycisk Lubię to!, lub przycisk przekierowujący do fanpage Administratora) i w związku z tym gromadzi i udostępnia dane osobowe Usługobiorcy korzystającego ze Strony Internetowej do Facebook Ireland Ltd. (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2 Ireland) w zakresie i zgodnie z zasadami prywatności dostępnymi tutaj: https://www.facebook.com/about/privacy/ (dane te obejmują informacje o działaniach na Stronie Internetowej – w tym informacje o urządzeniu, odwiedzanych witrynach, zakupach, wyświetlanych reklamach oraz sposobie korzystania z usług – niezależnie od tego, czy Usługobiorca ma konto na Facebooku i czy jest zalogowany do Facebooka).
PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ
Prawo dostępu, sprostowania, ograniczenia, usunięcia lub przenoszenia – osoba, której dane dotyczą, ma prawo żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia („prawo do bycia zapomnianym”) lub ograniczenia przetwarzania oraz ma prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także ma prawo do przenoszenia swoich danych. Szczegółowe warunki wykonywania wskazanych wyżej praw wskazane są w art. 15-21 Rozporządzenia RODO.
Prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora na podstawie wyrażonej zgody (na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) lub art. 9 ust. 2 lit. a) Rozporządzenia RODO), to ma ona prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
Prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – osoba, której dane przetwarzane są przez Administratora, ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego w sposób i trybie określonym w przepisach Rozporządzenia RODO oraz prawa polskiego, w szczególności ustawy o ochronie danych osobowych. Organem nadzorczym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Prawo do sprzeciwu – osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych opartego na art. 6 ust. 1 lit. e) (interes lub zadania publiczne) lub f) (prawnie uzasadniony interes administratora), w tym profilowania na podstawie tych przepisów. Administratorowi w takim przypadku nie wolno już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osoby, której dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
Prawo do sprzeciwu dot. marketingu bezpośredniego – jeżeli dane osobowe są przetwarzane na potrzeby marketingu bezpośredniego, osoba, której dane dotyczą, ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw wobec przetwarzania dotyczących jej danych osobowych na potrzeby takiego marketingu, w tym profilowania, w zakresie, w jakim przetwarzanie jest związane z takim marketingiem bezpośrednim.
W celu realizacji uprawnień, o których mowa w niniejszym punkcie polityki prywatności można kontaktować się z Administratorem poprzez przesłanie stosownej wiadomości pisemnie lub pocztą elektroniczną na adres Administratora wskazany na wstępie polityki prywatności lub korzystając z formularza kontaktowego dostępnego na Stronie Internetowej.
COOKIES NA STRONIE INTERNETOWEJ I ANALITYKA
Pliki Cookies (ciasteczka) są to niewielkie informacje tekstowe w postaci plików tekstowych, wysyłane przez serwer i zapisywane po stronie osoby odwiedzającej Stronę Internetową (np. na dysku twardym komputera, laptopa, czy też na karcie pamięci smartfona – w zależności z jakiego urządzenia korzysta odwiedzający naszą Stronę Internetową). Szczegółowe informacje dot. plików Cookies, a także historię ich powstania można znaleźć m.in. tutaj: https://pl.wikipedia.org/wiki/HTTP_cookie.
Pliki Cookies, które mogą być wysyłane przez Stronę Internetową można podzielić na różne rodzaje, według następujących kryteriów:
Ze względu na ich dostawcę: | Ze względu na ich okres przechowywania na urządzeniu osoby odwiedzającej Stronę Internetową: | Ze względu na cel ich stosowania: |
---|---|---|
1. własne (tworzone przez Stronę Internetową Administratora) oraz 2. należące do osób/podmiotów trzecich (innych niż Administrator) | 1. sesyjne (przechowywane do czasu wylogowania się ze Strony Internetowej lub wyłączenia przeglądarki internetowej) oraz 2. stałe (przechowywane przez określony czas, zdefiniowany przez parametry każdego pliku lub do czasu ręcznego usunięcia) | 1. niezbędne (umożliwiające prawidłowe funkcjonowanie Strony Internetowej), 2. funkcjonalne/preferencyjne (umożliwiające dostosowanie Strony Internetowej do preferencji osoby odwiedzającej stronę), 3. analityczne i wydajnościowe (gromadzące informacje o sposobie korzystania ze Strony Internetowej), 4. marketingowe, reklamowe i społecznościowe (zbierające informacje o osobie odwiedzającej Stronę Internetową w celu wyświetlania tej osobie spersonalizowanych reklam i prowadzenia innych działań marketingowych w tym również na stronach internetowych odrębnych od Strony Internetowej, takich jak portale społecznościowe |
Administrator może przetwarzać dane zawarte w plikach Cookies podczas korzystania przez odwiedzających ze Strony Internetowej w następujących konkretnych celach:
Cele stosowania plików Cookies Strony Internetowej Administratora | identyfikacji Usługobiorców jako zalogowanych na Stronie Internetowej i pokazywania, że są zalogowani (pliki Cookies niezbędne) |
zapamiętywania danych z wypełnianych formularzy, ankiet lub danych logowania do Strony Internetowej (pliki Cookies niezbędne lub/i funkcjonalne/preferencyjne) | |
dostosowywania zawartości Strony Internetowej do indywidualnych preferencji Usługobiorcy (np. dotyczących kolorów, rozmiaru czcionki, układu strony) oraz optymalizacji korzystania ze Strony Internetowej (pliki Cookies funkcjonalne/preferencyjne) | |
prowadzenia anonimowych statystyk przedstawiających sposób korzystania ze Strony Internetowej (pliki Cookies statystyczne) | |
remarketingu, to jest badania cech zachowania odwiedzających Stronę Internetową poprzez anonimową analizę ich działań (np. powtarzające się wizyty na określonych stronach, słowa kluczowe itp.) w celu stworzenia ich profilu i dostarczenia im reklam dopasowanych do ich przewidywanych zainteresowań, także wtedy kiedy odwiedzają oni inne strony internetowe w sieci reklamowej firmy Google Ireland Ltd. oraz Facebook Ireland Ltd. (pliki Cookies marketingowe, reklamowe i społecznościowe) |
Sprawdzenie w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych, jakie pliki Cookies (w tym okres funkcjonowania plików Cookies oraz ich dostawca) są wysyłane w danej chwili przez Stronę Internetową jest możliwe w następujący sposób:
W przeglądarce Chrome: (1) w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, (2) przejdź do zakładki „Pliki cookie”. | W przeglądarce Firefox: (1) w pasku adresu kliknij w ikonkę tarczy po lewej stronie, (2) przejdź do zakładki „Dopuszczone” lub „Zablokowane”, (3) kliknij pole „Ciasteczka śledzące między witrynami”, „Elementy śledzące serwisów społecznościowych” lub „Treści z elementami śledzącymi” | W przeglądarce Internet Explorer: (1) kliknij menu „Narzędzia”, (2) przejdź do zakładki „Opcje internetowe”, (3) przejdź do zakładki „Ogólne”, (4) przejdź do zakładki „Ustawienia”, (5) kliknij pole „Wyświetl pliki” |
W przeglądarce Opera: (1) w pasku adresu kliknij w ikonkę kłódki po lewej stronie, (2) przejdź do zakładki „Pliki cookie”. | w przeglądarce Safari: (1) kliknij menu „Preferencje”, (2) przejdź do zakładki „Prywatność”, (3) kliknij w pole „Zarządzaj danymi witryn” | Niezależnie od przeglądarki, za pomocą narzędzi dostępnych np. na stronie: https://www.cookiemetrix.com/ lub: https://www.cookie-checker.com/ |
Poniżej znajduje się szczegółowe wyszczególnienie plików Cookies oraz celów ich używania, które mogą być używane podczas korzystania przez odwiedzających ze Strony Internetowej:
Nazwa pliku Cookies | Cel używania pliku Cookies | Pochodzenie pliku Cookies | Czas zapisu pliku Cookies | Czy plik Cookies jest wymagany do prawidłowego korzystania ze Strony |
---|---|---|---|---|
GOOGLE ANALYTICS | ||||
_utma | unikalny identyfikator domeny | .rolety.moolmark.pl | ok 2 lat | nie jest wymagany do korzystania ze strony |
_utmb | odpowiedzialne za przechowywanie informacji na temat danej odwiedziny | .rolety.moolmark.pl | wygasa po zamknięciu przeglądarki | nie jest wymagany do korzystania ze strony |
_utmc | współpracuje z _utmb | .rolety.moolmark.pl | wygasa po zamknięciu przeglądarki | nie jest wymagany do korzystania ze strony |
_utmz | zawiera ono informację na temat źródeł odwiedzin | .rolety.moolmark.pl | ok 6 miesięcy | nie jest wymagany do korzystania ze strony |
_utmt | Służy do ograniczania prędkości wysyłania żądań do serwera. | .rolety.moolmark.pl | 1 dzień | nie jest wymagany do korzystania ze strony |
_utmv | Ten własny plik ciasteczko utworzony przez Google Analytics służy do przechowywania niestandardowych danych zmiennych na temat użytkowników odwiedzających witrynę oraz do generowania danych statystycznych dotyczących ruchu w witrynie. | .rolety.moolmark.pl | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony |
IDE | Używany przez Google DoubleClick do rejestrowania i zgłaszania działań użytkownika witryny po obejrzeniu lub kliknięciu jednej z reklam reklamodawcy w celu zmierzenia skuteczności reklamy i przedstawienia użytkownikowi ukierunkowanych reklam. | 1 rok | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
__gfp_64b | Służy do zarządzania zgodą na obsługę innych ciasteczek przez osobę odwiedzającą stronę. | 2 lata i 9 miesięcy | jest wymagany do korzystania ze strony | |
1P_JAR | Ten plik cookie zawiera informacje o tym, w jaki sposób użytkownik końcowy korzysta ze strony internetowej oraz wszelkie reklamy, które użytkownik końcowy mógł zobaczyć przed wejściem na tę stronę internetową. | 1 miesiąc | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
AID | Pliki cookies „AID” umożliwiają powiązanie działania użytkownika na różnych urządzeniach, jeśli wcześniej zalogował się na konto Google na jednym z tych urządzeń. Pozwala na to koordynowanie reklamy wyświetlanej na różnych urządzeniach. | 6 miesięcy | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
ANID | Używamy do wyświetlania reklam w całej sieci. | 6 miesięcy | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
APISID | Służy do targetowania reklam w sieci Google. Tworzy profil zainteresowań odwiedzających stronę, aby wyświetlać bardziej trafne, lepiej dopasowane do użytkownika reklamy. | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
SAPISID | Służy do targetowania reklam w sieci Google. Tworzy profil zainteresowań odwiedzających stronę, aby wyświetlać bardziej trafne, lepiej dopasowane do użytkownika reklamy. | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
__Secure-APISID | Służy do targetowania reklam w sieci Google. Tworzy profil zainteresowań odwiedzających stronę, aby wyświetlać bardziej trafne, lepiej dopasowane do użytkownika reklamy. | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
__Secure-3PAPISID | Służy do targetowania reklam w sieci Google. Tworzy profil zainteresowań odwiedzających stronę, aby wyświetlać bardziej trafne, lepiej dopasowane do użytkownika reklamy. | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
__Secure-3PSID | Służy do targetowania reklam w sieci Google. Tworzy profil zainteresowań odwiedzających stronę, aby wyświetlać bardziej trafne, lepiej dopasowane do użytkownika reklamy. | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
SID | Te pliki cookie służą do uwierzytelniania użytkowników, zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z danych logowania oraz do ochrony danych użytkownika przed dostępem osób niepowołanych. | 1 rok | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
HSID | Te pliki cookie służą do uwierzytelniania użytkowników, zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z danych logowania oraz do ochrony danych użytkownika przed dostępem osób niepowołanych. | 1 rok | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
__Secure-HSID | Te pliki cookie służą do uwierzytelniania użytkowników, zapobiegania nieupoważnionemu korzystaniu z danych logowania oraz do ochrony danych użytkownika przed dostępem osób niepowołanych. | 1 rok | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
NID | W przeglądarkach większości użytkowników usług Google plik cookie preferencji będzie oznaczony jako „NID” i będzie wysyłany przez przeglądarkę do witryn Google. Plik cookie typu NID zawiera identyfikator, którego Google używa, by zapamiętać preferencje użytkownika oraz inne informacje, w szczególności te dotyczące preferowanego języka (np. polskiego), liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie (np. 10 lub 20) oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch. | 6 miesięcy | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
SIDCC | Plik cookie zawiera informacje o tym, w jaki sposób użytkownik końcowy korzysta ze strony internetowej oraz wszelkie reklamy, które użytkownik mógł zobaczyć przed odwiedzeniem wspomnianej strony internetowej. | 3miesięce | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
SSID | Plik cookie zawiera informacje o tym, w jaki sposób użytkownik końcowy korzysta ze strony internetowej oraz wszelkie reklamy, które użytkownik mógł zobaczyć przed odwiedzeniem wspomnianej strony internetowej. | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
__Secure-SSID | Przechowuje informacje o zachowaniu użytkownika na stronie oraz reklamach, które mógł on zobaczyć przed jej odwiedzeniem. Służy również do dostosowywania reklam w usługach Google w nawiązaniu do ostatnich wyników wyszukiwania, poprzednich interakcji z reklamami oraz wizyt na stronach reklamodawców. | 1 rok | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
CONSENT | Możemy osadzać w witrynie pliki wideo, które są hostowane w serwisie zewnętrznym (YouTube), z wykorzystaniem rozszerzonego trybu prywatności YouTube. Zgodnie z informacjami zawartymi na stronie YouTube poświęconej osadzaniu plików wideo w tym trybie YouTube może zapisać pliki cookie w komputerze użytkownika dopiero wówczas, gdy użytkownik uruchomi odtwarzacz wideo YouTube. Ponadto, na potrzeby odtwarzana osadzonych plików wideo w ramach tego trybu prywatności, YouTube nie będzie przechowywać informacji pozwalających na identyfikację osobową użytkownika. W związku z tym, że te pliki cookie są zapisywane przez YouTube, nie sprawujemy bezpośredniej kontroli nad ich wykorzystaniem. Szczegółowe informacje można uzyskać na stronie YouTube poświęconej osadzaniu plików wideo. Więcej informacji można znaleźć w polityce prywatności YouTube. | 8031 dni | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
OTZ | Google Maps, Google + | Zapamiętują preferencje użytkownika oraz inne informacje, np. te dotyczące preferowanego języka czy liczby wyników wyszukiwania wyświetlanych na stronie oraz włączenia lub wyłączenia filtra Google SafeSearch; służą do dostosowywania reklam do preferencji użytkowników; cookies typu „Social Sharing” dla przycisku G+1 na dole strony. | 30 dni | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
datr | Plik datr jest używany przez Facebook dla sprawdzenia czy użytkownik korzysta z Facebooka za pomocą innych urządzeń. Aby poznać wymogi i sposób zmiany ustawień, przejdź na stronę www.facebook.com | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
locale | Plik locale wskazuje preferowany przez użytkownika język. Te pliki cookie zapewniają witrynie Facebook element śledzący użytkownika na stronach z włączoną opcją Facebooka. Zbiera on informacje w formie anonimowej, tak jak robi to np. Google Analytics. Następnie firmy te zbierają dane, co pozwala im prezentować reklamy na innych stronach potencjalnie związanych z zainteresowaniami użytkownika. | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
fr | Używany przez Facebooka do dostarczania szeregu produktów reklamowych, takich jak licytacja w czasie rzeczywistym od zewnętrznych reklamodawców. | 3 miesiące | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
sb | Wykorzystywane przez Facebooka w celu poprawy sugestii znajomych i wspierania udostępniania społecznościowego i integracji usług Facebooka. | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
wd | Ten plik cookie przechowuje wymiary okna przeglądarki i jest wykorzystywany przez Facebook do optymalizacji renderowania strony. | sesja | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
AA003 | Gromadzi informacje o zachowaniu odwiedzających na wielu stronach internetowych. Informacje te są wykorzystywane na stronie internetowej w celu optymalizacji trafności reklamy. | 3 miesiące | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
ATN | Kieruje reklamy na podstawie profilowania behawioralnego i lokalizacji geograficznej. | 2 lata | nie jest wymagany do korzystania ze strony | |
Cookiebot | ||||
CookieConsent | Przechowuje stan zgody użytkownika na pliki cookie dla bieżącej domeny | Cookiebot | 1 rok | jest wymagany do korzystania ze strony |
WŁASNE | ||||
_fbp | Wykorzystywane przez Facebooka do dostarczania, mierzenia i zwiększania skuteczności ich reklam oraz dostarczania serii produktów reklamowych na Facebooku. | moolmark.pl | 180 dni | nie jest wymagany do korzystania ze strony |
_ga | Rejestruje unikalny identyfikator używany do generowania danych statystycznych dotyczących sposobu korzystania z witryny przez użytkownika. | moolmark.pl | 2 lat | nie jest wymagany do korzystania ze strony |
_gat | Używany przez Google Analytics do ograniczenia wskaźnika żądań | moolmark.pl | 1 dzień | nie jest wymagany do korzystania ze strony |
_gid | Rejestruje unikalny identyfikator używany do generowania danych statystycznych dotyczących sposobu korzystania z witryny przez użytkownika. | moolmark.pl | 1 dzień | nie jest wymagany do korzystania ze strony |
cookielawinfo-checkbox-necessary | Określa, czy użytkownik zaakceptował pole zgody na pliki cookie. | moolmark.pl | 1 dzień | jest wymagany do korzystania ze strony |
Standardowo większość przeglądarek internetowych dostępnych na rynku domyślnie akceptuje zapisywanie plików Cookies. Każdy ma możliwość określenia warunków korzystania z plików Cookies za pomocą ustawień własnej przeglądarki internetowej. Oznacza to, że można np. częściowo ograniczyć (np. czasowo) lub całkowicie wyłączyć możliwość zapisywania plików Cookies – w tym ostatnim wypadku jednak może to mieć wpływ na niektóre funkcjonalności Strony Internetowej.
Ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików Cookies są istotne z punktu widzenia zgody na korzystanie z plików Cookies przez naszą Stronę Internetową – zgodnie z przepisami taka zgoda może być również wyrażona poprzez ustawienia przeglądarki internetowej. Szczegółowe informacje na temat zmiany ustawień dotyczących plików Cookies oraz ich samodzielnego usuwania w najpopularniejszych przeglądarkach internetowych dostępne są w dziale pomocy przeglądarki internetowej oraz na poniższych stronach (wystarczy kliknąć w dany link):
w przeglądarce Chrome
w przeglądarce Firefox
w przeglądarce Internet Explorer
w przeglądarce Opera
w przeglądarce Safari
w przeglądarce Microsoft Edge
Administrator może korzystać na Stronie Internetowej z usług Google Analytics, Universal Analytics dostarczanych przez firmę Google Ireland Limited (Gordon House, Barrow Street, Dublin 4, Irlandia). Usługi te pomagają Administratorowi prowadzić statystyki i analizować ruch na Stronie Internetowej. Gromadzone dane przetwarzane są w ramach powyższych usług do generowania statystyk pomocnych w administrowaniu Stroną Internetową i analizie ruchu na Stronie Internetowej. Dane te mają charakter zbiorczy. Administrator korzystając z powyższych usług na Stronie Internetowej gromadzi takie dane jak źródła i medium pozyskania odwiedzjących Stronę Internetową oraz sposób ich zachowania na Stronie Internetowej, informacje na temat urządzeń i przeglądarek z których odwiedzają stronę, IP oraz domenę, dane geograficzne oraz dane demograficzne (wiek, płeć) i zainteresowania.
Możliwe jest zablokowanie w łatwy sposób przez daną osobę udostępniania Google Analytics informacji o jej aktywności na Stronie – w tym celu można zainstalować dodatek do przeglądarki udostępniany przez firmę Google Ireland Ltd. dostępny tutaj: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
Administrator może korzystać na Stronie Internetowej z usługi Piksel Facebooka dostarczanej przez firmę Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Irlandia). Usługa ta pomaga Administratorowi mierzyć skuteczność reklam oraz dowiadywać się, jakie działania podejmują odwiedzający Stronę Internetową, a także wyświetlać tym osobom dopasowane reklamy. Szczegółowe informacje o działaniu Piksela Facebooka możesz znaleźć pod następującym adresem internetowym: https://www.facebook.com/business/help/742478679120153?helpref=page_content.
Zarządzanie działaniem Piksela Facebooka jest możliwe poprzez ustawienia reklam w swoim koncie na portalu Facebook.com: https://www.facebook.com/ads/preferences/?entry_product=ad_settings_screen.